Monday 24 September 2007

حال الدنيا




كل سنه وأنتوا طيبين
اه جت متأخره شويه
بس معلش بقه مكنتش موجوده
وكمان الكمبيوتر كان بايظ
حبيت بس أمسى عليكوا
وأقولكوا واحشتونى أوى
ودعواتكم بقه
لأن المدرسه جت
وطبعن الملكه فى شهاده
يعنى لازم مجموع والكلام الفاضى اللى أنتوا عارفينه ده
أنا زعلااااااااااااااااااانه
اهى اهى
متعيطش ياكوين
لا هعيط
انتى عامله فيها بقه البت الدحيحه اللى بتذاكر
ايه ده انت بتغلط فى الملكه لم نفسك
مانضحكش بقه على بعض
اه هيبقى فى كيبورد وماوس يتعانوا
ومفيش كمبيوتر غير كل خميس
بس أنتى هتعرفى تظبطى نفسك
بس اصلن احساس ان انت وراك حاجه ومقصر ومبتعملهاش
ده بيبقى احساس زباله
خلاص ياكوين احنا بايدينا نعمل ايه
كل اللى هنقدر نعمله ندعيلك
الموضوع خرج من ايدى بقه فى ايدى التانيه
خلاص ياسيدى انا طلبت منك حاجه
بس حبيت بس أغير شويه لانى تعبت من البوست اللى فوق ده
يالا
دنيا ملهاش أمان
الملكه بقه فى حاله سيئه ونفسويتها زى الزفت
وقاعده تسمع
ياعينى ياعينى ياعينى على الولا
الدنيا خرااااابانه
المدرسه شبح الحزن
كل يوم بدعى عليها تتحرق ولا بيحصل لها حاجه
انا شكلى اللى هتحرق من كتر القهره
أنا مش مصدقه ان المدرسه جت
دعواتكم بقه هتوحشونى
ايه التهيس ده
بس خييييييييييييييييييييير
ادعولى

7 comments:

Romantica said...

على فكرة انا كل مرة انا اول واحد ادخل يعلق بس محدش بيدخل عندي وعلى العموم كل سنة وانتوا طيبين

Romantica said...

كل سنة وانت طيبة ياملكة
رغم اني زعلان شوية
بس ليه الحقد ده عالمدرسة المدرسة دي شيئ جميل وهي الي بت...... بتعمل ايه مش عارف بس اكيد بتعمل حاجات كتير

شدي حيلك في المدرسة علشان ربنا يوفقك
وحد يدخل عندي يعلق بقى مينفعش

الخيط الرفيع said...

ايييييييييييييه دا مييييييين اللي بتتكلم
مصلحتي ياستي عيزه اروح انا قولتلكوا تمشوا انا هسافر لوحدي
الله يحرم الكيلبات بتاعتك
وبعدين فجأه كدا البلوج اللي بندخله علشان نتفك ونضحك شويه يقلب نكد
عليه العوض ومنه العوض
العدوي انتشرت يارداله
يا بت ارجعي لاصلك عياطك شبه الحمل الكاذب خالص
مش راكب عليكي المود
انت اه نكديه وشعنونه بس ما شاءالله ضحكتك قريبه
ربنا يخليكي ليا
بجد يا أويه مش متأقلمه اني ما اشوفش وجه سيادتك الكريم كل صباح انت والعاهات ابتلاء عمتي كل يوم

sakayar said...

من الملك المظفر القائد الطاغية السكايار حاكم بلاد السكاياراتية إلى أخته العزيزة صاحبة البسمة اللذيذة فإنه قد بلغنا أن الدراسة عندكم قد بدأت وأنكي في حالة نفسية زفت
ألا هبي بصحنك فافضحينا
نقوم نحلف عليكي ميت يمينا
ألا ذكري لإنك في شهادة
فيلا بلاش كسل وبلاش بلادة
هههههههه
انت أدها يا واااااد دووووووس على رأي فوزي المحروق مفيش أسهل من ثانوي عيشي حياتك وقولي انك جامدة والدراسة دي هيافات بس ذاكري واعملي اللي عليكي وبعد كده افتحيلك كشك سجاير مفيش مشاكل
ههههههه
بالتوفييييييق وربنا معاكي سلاااامي للجميع

Anonymous said...

كل سنة وانتو طيبين
فعلا احساس صعب والمشكلة انك بتاخدوا معاك حتى لما تروح جامعة
حتى وانا في خامسة طب مش عارف اسيب المذاكرة عشان اكتب او عشان عايزين مني شغل جديد
حاجة تزهق

حازم ربيع said...

لو اخدنا الدراسة بمفهوم مختلف شوية


ها تتغير حاجات كتير


اعتبريها فرصة للتعرف على ناس


والدراسة فرصة للمعرفة

حتى ولو كانت مش قد كدة

وكل معرفة بتنفع

وعموما انتى منورة المدونة

وغيابك ها يجعلنا نشتاق ليكى اكتر
---------------------------
------------------------------
مع تحياتى
حازم ربيع

قلب شاعره said...

ربنا معاكى وزاكرى كويس وخلى بالك من شبح الثانويه العامه ممكن تسيطرى عليه ...